Endring av varsling ved feil på e-post sending.

I mars

2019 begynte Microsoft arbeidet med å endre hvordan Exchange Online oppfører seg når en e-post sending feiler.

Hvor det tidligere var en prosess der Exchange forsøkte å sende e-posten på nytt i 48 timer før det ble skapt en feil rapport (NDR) som ble returnert til avsender er denne tiden nå redusert fra 48 timer til 24 timer.

Med denne reduseringen får avsenderen nå mye raskere tilbakemelding på e-poster som ikke har blitt levert og gir avsenderen mulighet til å agere på dette.

Denne endringen skal være aktiv for alle Office 365 e-post brukere i løpet av inneværende mnd. (Juni 2019). Det er ikke nødvendig for dere å gjøre noen endringer for å ta i bruk disse endringene.

OBS!! Merk at dette gjelder kun e-post som ligger i kø på en Office 365 e-post server. Det vil si att om Office 365 e-post serverne har sendt e-post videre til ekstern e-post server og det er her e-posten blir liggende i kø, så vil ikke disse endringene ha noen innvirkning. Eksterne e-post servere har sine egne regler som er utenfor Office 365.

6 visninger

© 2023 by Coach.Corp. Proudly created with Wix.com